Hij betekende in 2012 de terugkeer van de betaalbare achterwielaangedreven scheurijzers, de GT86. Dit jaar is het tijd voor een facelift waarbij het rijgedrag nog wat wordt bijgepunt.
Altijd gevonden dat de GT86 er iets te modern uitziet? Dan heeft Toyota nu de oplossing voor je. Althans als je in Japan woont. Want het Japanse merk stelde zopas de 86 Style Cb voor, een speciale editie met een vette knipoog naar het verleden.
Hoewel de gesprekken vooraf anders suggereerden, heeft Toyota toch geen "tjoeningsbak imago" weten te genereren rond de GT86. Daarom zochten wij enkele knappe bodykits voor je GT86 uit.
Toyota heeft geen plannen om een hybridevariant van de GT86 te bouwen. Hoewel ze de technologie hebben zou zo'n model niet aanslaan bij klanten, aldus het Japanse bedrijf.
Volgens de éne komt 'ie er wel, volgens de andere is hij te duur om te produceren. Op het einde van de dag weet echter niemand - buiten Toyota zelf - of er daadwerkelijk een dakloze variant van de GT-86 gaat komen. Wij zetten de pro's en contra's op een rij.
Ze mogen er hun broek dan wel een - klein beetje - aan scheuren, aan de GT86, Toyota vindt de coupé zo belangrijk voor het imago van het merk dat we in 2019 een tweede generatie op ons bord krijgen. Smakelijk.
In een interview met Autocar verklapte Tetsuya Tada, chief engineering, dat Toyota bezig is met een sterke variant van de GT86. Deze zou een turbo, een supercharger of een elektrische motor kunnen krijgen.
Dat is alvast het recept van de Gazoo Racing Trophy, een Europese raceserie opgericht door Toyota voor sportievelingen die willen gaan racen met de GT86.
Zonet je toetsenbord/ tablet in de lucht gesmeten van geluk? Dan moeten we je droom wel even doorprikken. Het gaat om een GT86 geprepareerd door TRD die zou deelnemen in zijn eigen betaalbare raceklasse.
Toyota blijft duchtig inzetten op marktsegmenten die door andere merken verlaten worden. Na de Aygo krijgt ook de GT86 een opvolger, namelijk deze GR 86.
Toyota heeft op het 'Festival of 86' in Canberra (Australië) een GT86 Shooting Brake vanonder het doek gehaald. Het slechte nieuws? De GT86 met extra kofferruimte is vooral een zogenaamde 'design concept'. Lekker om naar te kijken, niet om mee te rijden dus.
Speciaal voor het Goodwood Festival of Speed steekt Toyota zes GT86's in een sportief kleedje die bij kenners een belletje zullen doen rinkelen. Welke neem jij mee?
Moest je de GT86 wat te conservatief vinden qua styling, dan moet je zeker eens een kijkje gaan nemen bij de Japanse tuner Rowen. Hun bodykit voor de coupé is op z'n minst extreem te noemen.
Toyota brengt de FT-86 Open Concept mee naar Genève. Dat is de open versie van de GT-86, al is hij nog niet helemaal klaar. Daarnaast zijn er ook drie andere nieuwigheden te zien op de Zwitserse beurs.
Bij de lancering van de Toyota GT86 en Subaru BRZ waren een aantal mensen wat teleurgesteld door het standaard vermogen van maar 200 pk. Abflug is één van de tuners die daar een mouw aan weten te passen, door het monteren van een supercharger bijvoorbeeld.
De digitale tovenaars bij Carthrottle.com hebben volgens hun de ultieme Toyota GT-86 gemaakt. Ze vonden dat de interieurruimte in de wagen nogal wat krapjes was dus verlengden ze de wagen met 55mm en plakten ze er een koffer aan. Simple as that
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 9 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 9 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 12 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 15 uur geleden